Caffee Mocca Espresso Quilt

Caffee Mocca Espresso Quilt

sobota, 25 października 2014

Pinkeep z kogutkiem, czyli keresztszemes kakas kékfestővel cz.1

Na jednym z popularniejszych blogów węgierskich (TUTAJ) znalazłam fantastycznego kogutka wyszytego krzyżykiem. Stwierdziłam, że muszę wyszyć coś podobnego. Jako, że jestem wielką miłośniczką wsi i wszystkiego co z nią związane, od lat kolekcjonuję wzory wszelakie o takiej tematyce. Przeszukałam swoje zasoby PINTEREST-u i okazało się, że mam identyczny wzór :))
Projekt zaczęłam od "dostosowania obrazka" do moich oczu. Mówiąc krótko w Adobe Photoshop obcięłam to, co mi niepotrzebne, powiększyłam i wyostrzyłam obrazek:



Źródło:Pinterest

Kolejnym krokiem był zakup odpowiedniego lnu, jako że moje zasoby dość się uszczupliły w ostatnim czasie. Zdecydowałam się na len w kolorze naturalnym Zweigart 28 ct (co oznacza w praktyce 11,2 nitki / 1 cm). 


Jeśli nie znacie jeszcze tego wypróbowanego sposobu, to polecam po wycięciu odpowiedniego kawałeczka lnu obkleić jego brzegi taśmą papierową. Jest to fantastyczny pomysł, który zapobiega strzępieniu się brzegów w trakcie wyszywania. Taśma musi być papierowa (nie ta celofanowa & klejąca), gdyż nie zostawia ona kleju na lnie po jej zdjęciu. 
Następnie zaznaczam sobie obszar roboczy szpileczkami, odznaczam co 10 krzyżyków (= 20 nitek). Potem biorę grubą cerówkę i kontrastową nitkę (na zdjęciu czerwona) i fastrygą zaznaczam to samo. Szpilki usuwam, ciężko byłoby wyszywać ze szpilkami. 


Jak widać na powyższym zdjęciu na taśmie papierowej piszę sobie dodatkowo, gdzie jest góra, a gdzie dół (żeby się nie pomylić). Zaczynam od wyhaftowania rameczki.


Tu już skończony kogutek, fastrygę można usunąć.


A tu już nawet wyprasowany.
W osobnym poście pokażę krok po kroku jak zrobić pinkeep.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...